Cum sa-ti maresti profitul restaurantului tau?!

Cum sa-ti maresti profitul restaurantului tau?!
Adrian Vasilescu
5 minute , timp de citit
Cum sa-ti maresti profitul restaurantului tau ?! Maresteti clientela si profitul restaurantului tau, prin abordarea unor mici strategii de dezvoltare.

In aceasta postare vom aborda o afacere des intalnita in Romania, cu un grad de profitabilitate mare, dar si cu un procentaj marit de faliment. Momentan in 2019 ianuarie sunt inregistrate peste 26.000 de restaurante in Romania un numar in continua crestere din 2013 aproximativ 2500 de unitati anual, dar dupa cum arata studiile numarul de restaurante ce isi declara falimentul anual reprezinta undeva la 25% suta ( intre 500 - 700 unitati).
De aici putem concluziuna ca motivul principal pentru numarul mare de firme falimentare sunt datorate managementului prost.
In cele ce urmeaza va vom prezenta sfaturi cu ajutorul online-ului:

Sfaturi pentru dezvoltarea restaurantului


Restaurant online - intra in era digitala

Restaurantul de succes din ziua de azi nu mai inseamna doar o locatie unde clienti pot servi preparate delicoase, acesta a devenit din ce in ce mai mult un loc de socializare pentru prieteni, un loc unde colegii de munca se pot relaxa in pauza de masa sau dupa program.
De unde stim asta?
Foarte simplu, in doar 10 minute petrecute pe oricare din retele sociale vei vedea postari ale oamenilor la restaurante sau postari cu preparate comandate.
Speculand si oberservand comportamentul oamenilor ne putem da seama ca cea mai buna strategie de dezvoltare a acestei afaceri este crearea unei legaturi intre restaurant si client 24 de ore din 24.
Cum putem face acest lucru?
Prin crearea unui site al restaurantului care nu doar sa prezinte o lista a de preparate, ci sa creeze o emotie, si un mod de comunicare. Digitalizarea si prezentarea serviciilor oferite in social media este cheia succesului.
Digitalizarea restaurantului este un avataj care va poate aduce extrem de multe beneficii, si va va scutii de foarte multe sarcini, ajutandu-va pe dvs. ca manager sau patron de restaurant sa va ocupati de ce este cel mai important calitatea preparatelor si atmosfera localului. Iata cateva exemple de automatizari prin intermediul site-ului restaurantului :

  • Comenzi online. Livrarile de preparate sau cateringul in ziua de azi aduc de multe ori cel mai mult profit. Un sistem integrat pe site-ul dvs. care sa ofere posibilitatea de a comanda online preparate este un factor extrem de benefic. Acest sistem integrat poate stoca detalii despre clienti (adresa,nume, tel etc). si comunica in timp real cu bucataria si gestiunea restaurantului.
  • Rezervari online. Scuteste clientul de telefoanele inutile pe care trebuie sa le dea pentru a rezerva o masa pentru un eveniment sau o simpla masa. Clientul poate verifica in timp real daca la data dorita exista mese disponibile, si in caz afirmativ sa rezerve masa dorita
  • Gestiune online. Acest functie poate aduce extrem de multe beneficii persoanei care se ocupa de necesarul zilnic, ne mai fiind nevoie sa faca zeci de drumuri pentru ca s-a uitat sa se achizitioneze anumite materii prime, si va reduce drastic timpul petrecut pentru crearea necesarului. Un astfel de sistem poate comunica in timp real cu comenzile online, comenzile din restaurant ( comenzi pe touch sau pod. )
  • Reducerea timpului de preluare comenzi la masa si prepararea comenzilor. De foarte multe ori clientul poate fi enervat la maxim deoarece i se ia comanda tarziu, se uita o comanda, sau durata prepararii comenzii este foarte mare. Un simplu device mobil pe care ospatarul poate sa preia comenzi, va reduce efectiv intre 5-10 min de timp scutit per comanda. Procesul fiind foarte simplu, dupa preluare comenzii pe device-ul mobil (telefon, tableta, pod), comanda va fi preluata si trimisa in timp real catre bucatarie si catre bar.

Imbunatatirea serviciilor

Un client multumit, va recomanda intotdeauna serviciile folosite. Profita de acest fapt si incearca prin digitalizare sa imbunatatesti serviciile oferite, fie ca este vorba de reducerea timpului de preluare si preparare a comenzilor, sau de posibilitatea de oferii comenzi online pentru catering.
Sistemul online de care povesteam mai sus, poate reduce erorile umane cu un procent foarte mare, ceea ce inseamna ca va exista un procent mult mai redus de clienti nemultumiti.

Controlul gestiunii in timp real

Orice patron sau manager de restaurant incearca sa reduca posibilitea de pierderi de materii prime, posibilitatea de a fi furati de catre angajati. De cele mai multe ori managerul recurge la organizarea unui inventar lunar sau trimestrial, astfel lasand de multe ori posibilitatea angajatilor sa acopere gaurile de materii prime din gestiune.
Un sistem de gestionare in timp real ar putea aduce beneficii uimitoare, nelasand 'portite' pentru pierderi sau furturi.
Un alt beneficiu major ar fi controlul total si foarte rapid asupra necesarului de materii prime.

Branduirea restaurantului

Una din cel mai importante strategii de marketing pentru acest domeniu este branduirea restaurantului. Un brand cunoscut in permanenta va avea mai multi clienti si inevitabil profit mai mare.
Foarte aspect foarte important este identitatea vizuala a restaurantului (logo-ul) si moto-ul care exprime atmosfera sau caracteristicile restaurantului. ( ex. Tres Olivos. Restaurant - tapas and bar ).

Expunea serviciilor unui numar mai mare de clienti

Fidelizarea clientelei



Publicitatea si marketing pentru restaurant

Suna interesant ?

Vrei o astfel de promovare?




Alte articole care ar putea sa te intereseze

Cu doar 2 strategii simple iti poti creste vanzarile de piese pentru parcul tau. ...

Iti prezentam 14 de strategii care te vor ajuta sa-ti transformii centrul stomatologic in cel mai renumit cabinet din orasul tau. ...

Mareste-ti clientela si profitul restaurantului tau, prin abordarea unor mici strategii de dezvoltare. ...