Cum sa-ti cresti vanzarile si autoritatea parcului de dezmembrari in mediul online?

Cum sa-ti cresti vanzarile si autoritatea parcului de dezmembrari in mediul online?
Adrian Vasilescu
6 minute , timp de citit

In cele ce urmeaza va vom prezenta un studiu de caz pentru o nișa extrem de profitabila dar destul de greu de managerizat si optimizat pentru un detinator de parc de dezmembrari.
Desi businessul cu piese auto din dezmembrari este unul destul de simplist, de multe ori diferenta intre un business de succes si unul slab in acest domeniu, este organizarea si strategia vanzarilor. Da! chiar 'organizarea si strategia vanzarilor', aceste doua element pot face diferenta!

Organizarea si strategia vanzarilor

Inca de acum 10 ani acest business s-a mutat in procent de 70% in mediul online, vanzarile la poarta reprezentand in anul 2019 un procent de 18%, si 12% procente vanzari prin colaboratori, service-uri auto etc.Procente mult prea mici pentru mentinerea pe linia de plutire a unei astfel de afacere, ne mai vorbind de o eventuala dezvoltare.
Ok, daca acum stim ca majoritatea comenzilor de piese vin prin intermediu online ce este de facut?
Probabil majoritatea managerilor sau patronilor de parcuri de dezmembrari recurg la incercarea crearii unei expuneri cat mai mari a produselor pe care le comercializeaza mai exact la adaugare de anunturi cu piese auto pe principalele platforme de anunturi de nișa sau generale.

Am putea spune ca totul este ok pana aici, dar conform statisticilor in piata exista nici mai mult nici mai putin de 5 mari jucatori de nișa ( platforme de anunturi de dezmembrari ex. www.dezmembrarisipieseauto.ro) plus alte 5-7 siteuri de anunturi generale. Toate aceste site-uri intr-adevar aduc un numar de 1.500.000 - 2.000.000 pe luna de posibili clienti de piese auto second hand, deci vanzari foarte mari cu un flux foarte rapid.

Problema majora apare atunci cand patronatul parcului de dezmembrari este nevoit sa adauge anunturi piesa cu piesa pe toate cele 10-12 site-uri de profil.
Pentru ca un anunt sa "vanda" piesa pusa la vanzare, respectiv acel anunt trebuie optimizat sau formulat in asa fel incat sa atraga cat mai mult posibilul client: ex: fiecare anunt ar trebui sa contina detalii exacte despre piesa care se comercializeaza, detalii despre marca, modelul si anul masinii, plus o poza reprezentativa cu acea piesa, o analiza de pret fata de concurenta, specificatii clare daca se ofera factura, garantie, retur etc.


Facand un calcul scurt pentru un parc de dezmembrari care are 30 de autoturisme de dezmembrat pe stoc, asta ar insemna undeva la 350 de piese ori 30 autoturisme = 10.500 de piese. Un numar enorm de anunturi, si tinand cont ca toate piesele trebuie adaugate pe principalele platforme de anunturi ajungem la un calcul de 100.000, 120.000 de anunturi.

Concluzie:
asta ar insemna 4-5 angajati noi care sa se ocupe doar de adaugarea de anunturi cu piese auto. Un numar extrem de mare de angajati pentru o firma, si de asemenea probabil undeva la 10.000 ron costuri doar pentru salarizari. In aceasta etapa patronatul nu are decat sa recurga la un compromis, expunere diminuata a pieselor auto in mediul online ori majorarea preturilor pieselor pentru sustinerea salarizarilor angajatilor.

Ce ai zice daca acest COMPROMIS poate fi evitat printr-o simpla investitie ? Ce ai spune daca de maine ai putea sa gestionezi toate cele 120.000 de anunturi cu un singur salariat, iar acel operator sa nu fie nevoit sa piarda 24 de ore din 24 de ore cu adaugarea sau gestionarea anunturilor?


Raspunsul il vei gasii in urmatoare 2 strategii:

1.

FII NR 1 IN ONLINE

Desi numele suna foarte pompos, de fapt nu e atat de greu. Ceea ce dorim sa va spunem este o chestie de logica foarte simpla. Tu detinatorul parcului de dezmembrari esti totodata si propietarul acelor 120.000 de anunturi cu piese, de ce ar trebuii ca tu sa le postezi pe 10-12 site-uri in loc ca tu sa ai un site al tau, iar marile platorme sa iti preia informatiile de pe siteul tau cu acele piese.

Simplu, dar cum poti realiza acest lucru?


O firma de web development profi iti poate creea un site custom, conform nevoilor businessului dvs., plus multe alte optimizari de business precum un generator de anunturi ( de ce sa stai sa introduci minim 350 de piese per masina, cand aceste anunturi cu piese poate fii generat automat per masina in cauza ). Un astfel de site ar trebuii sa contina :
  • Site profesional responsive adaptabil pentru orice device, varianta mobila, tableta, si desktop
  • Viteza de incarcare foarte rapida
  • Design unic si placut, foarte usor de folosit pentru vizitatori si potentiali clienti
  • Numar nelimitate de pagini, pentru fiecare categorie ex: Audi, Audi A6, Motor Audi a6 etc. ce pot fii cautari extrem de relevante pentru GOOGLE
  • Pagina parc de dezmembrari (descriere amanuntita a parcului si a domeniului de activitate)
  • Pagina de contact
  • Newsletter pentru a trimite diverse oferte colaboratorilor dvs.
  • Administrator CMS - gestionare anunturi si alte detalii din site
  • Generator de anunturi - Adaugare automata a minim 350 de anunturi pentru fiecare masina care se va "dezmembra" cu piesele respective plus optiuni de a modifica preturi ,descriere, poze, video etc.
  • Adaugare anunt simplu (ex:dezmembrez toata masina Mercedes A class 149)
  • Posibilitatea de a adauga video la fiecare anunt
  • Adaugare automata de pe site-ul dumneavostra pe site-ul www.dezmembrarisipieseauto.ro, si celelalte platforme de anunturi de dezmembrari din tara
  • research pe cuvinte cheie pentru anunturi pentru a stabilii varianta cea mai buna pentru a avea mai multi clienti
  • export csv, xml cu anunturile dvs.
  • optimizare seo Onpage
  • organizarea pieselor pe categorii (motor, accesorii auto, elemente directie, sistem racire etc.)
  • posibilitatea de a gestiona stocul disponibil
  • sistem de plata online
  • adaugarea afacerii in google copmanies
  • adaugarea afacerii in google maps
  • gestionarea vanzarilor, facturilor , returului, si detalii despre clienti
  • si alte aplicatii personalizate pentru optimizarea afacerii si vanzarilor in functie de cerintele dumneavostra

Suna interesant ?

Vrei un astfel de site?

2.

OFERA-TI MAI MULTA VIZIBILITATE PE NET

Prin pasul 1 iti poti gestiona mult mai usor piesele in mediul online prin intermediul propiului site si cu doar cateva clickuri poti sa fii prezent pe cele mai importante site-uri de anunturi.
O expunere destul de mare care ar trebuii sa inceapa sa-ti genereze venituri semnificative.

Dar ce ai zice daca ai avea o expunere si mai mare in mediul online?


Simplu, recurge la o firma care se poate ocupa de promovarea brandului si a pieselor tale atat din punct de vedere SEO cat si din punct de vedere publicitar.
O astfel de promovare ar trebuii sa contina :
  • promovare seo onpage ( optimizarea site-ului si respectarea anumitor criterii impuse de google )
  • promovare seo offpage ( construirea de backlinkuri si aplicarea anumitor strategii de SEO )
  • promovarea brandului
  • cresterea vizibilitatii anunturilor pe google
  • cresterea vizibilitatii brandului in social media
  • organizarea unei campanii de publicitate pe google

Suna interesant ?

Vrei o astfel de promovare?

Alte articole care ar putea sa te intereseze

Cu doar 2 strategii simple iti poti creste vanzarile de piese pentru parcul tau. ...

Iti prezentam 14 de strategii care te vor ajuta sa-ti transformii centrul stomatologic in cel mai renumit cabinet din orasul tau. ...

Mareste-ti clientela si profitul restaurantului tau, prin abordarea unor mici strategii de dezvoltare. ...

Whoops, looks like something went wrong.