Cum sa cresti vanzarile magazinului tau online!

Cum sa cresti vanzarile magazinului tau online!
Milea Marian
17 minute , timp de citit

Una dintre cele mai mari probleme de care se loveste orice antreprenor atunci cand vine vorba despre business-ul in mediul online o reprezinta marirea vanzarilor a magazinului detinut de catre acesta.
Cu siguranta exista foarte multe articole scrise pe internet despre acest subiect, exista chiar si carti si sute de "experti" care va vor impuia capul cu termeni tehnici si pomposi folosind cuvinte gen marketing, retail, branding, rebranding, strategii si predictii economice etc., dar care intr-un final nu au decat un singur scop sa va faca sa cumparati sau sa accesati pagina de pomana fara a afla esenta.

O sa incercam sa fim cat se poate de sinceri cu dumneavostra si intr-adevar si noi avem un scop si anume acela de a lucra cu noi mai ales pe partea de concepere a magazinui online pentru ca noi cu asta ne ocupam.
Dar, cred ca suntem singuri care suntem fairplay sau corecti si va spunem care este strategia noastra si va vom dezvalui pe cat cu putinta posibil cateva dintre strategiile aplicate si reguli de baza folosite in lunga noastra experienta in domeniul magazinelor online ce au avut succes. Sa fim sinceri cine ti-ar da reteta perfecta pe gratis?
Mai ales pe gratis cand in ziua de azi orice se plateste iar cei care au descoperit reteta cea buna in cazul lor pentru ca mereu reteta difera.
Nu se va potrivi niciodata cea facut altul cu ceea ce vei face tu. Stim ca suna foarte crud ceea ce spunem insa aceasta este realitatea, iar reteta perfecta in cazul vanzarilor in mediul online vine in urma multor teste facute, teste care se fac desigur cu multa munca si bani cheltuiti.
Deci nu va asteptati sa gasiti undeva in lumea asta reteta care va va duce vanzarile la un nivel superior insa puteti sa va ghidati intotdeuna dupa niste tipare.

Tipare care au fost testate de altii si poate ca au functionat pentru ei dar noi suntem sinceri si va avertizam ca pentru modelul dumneavostra de business poate ca nu vor functiona la fel de bine sau in unele cazuri chiar deloc. Nu vrem sa va dezamagim nici sa va promitem marea cu sarea insa anumite strategii exista si desigur cu foarte multa munca, perseverenta si nu in ultimul rand un buget adecvat pentru modelul tau de business poti avea succes.
Va expunem si partea aceasta sa-i spunem mai "neagra" pentru ca foarte multa lume are impresia ca daca isi va deschide un magazin online, indiferent ca este facut cum trebuie, ca la carte sau nu si instaleaza o platforma free si are el un var sau o cunostinta care "face site-uri" se va imbogatii peste noapte. Nu exista asa ceva asa ca trebuie sa-ti scoti din cap ca cei care vand online s-au imbogatit din intamplare sau printr-un noroc.
Nu exista asa ceva, fara un plan bine pus la punct, fara un produs bun si ales in urma unor analize in functie de pret si calitate pentru ca pretul este influentat de calitate iar calitatea influenteaza foarte mult vanzarea.

Stabileste clar ce fel de produs/produse vei vinde si stabileste carui public tinta te vei adresa Nu poti sa vinzi produse de calitate inferioara la preturi mari si nu te poti astepta ca publicul cu bani, sa-i spunem "premium" sa devina clientul tau permanent daca nu ai un produs cu adevarat de calitate .Sa presupunem ca ai un produs de calitate inferioara insa ai facut reclama cum trebuie si pozele si absolut tot sunt ca la carte si ai reusit sa pacalesti, sa faci clientul "premium" sa cumpere de la tine.
Daca el nu va fii multumit de ceea ce a cumparat si cand va descoperii sa produsul nu este de calitate el va devenii un ambasador negativ pentru business-ul tau si crede-ne reclama din "gura in gura" inca functioneaza si este cea mai veche si pana in ziua de azi cea mai eficienta reclama.
Insa strategia poate functiona daca esti sincer si spui exact ce fel de produs vinzi si care este adevarata lui calitate astfel incat sa nu minti clientul "premium" si sa acaparezi alta piata a clientilor cu mai putini bani si care sunt cu adevarat multumiti de ceea ce vinzi. Astfel, prin sinceritate fata de client ii castigi increderea si iata ca o noua piata se dechide in fata ta, o piata pe care o poti acapara sau castiga si chiar poti sa devii lider pe o anumita nisa.
Targeteaza produsul si nu te ambala sa incerci sa vinzi sute de produse din game diferite cel putin din prima pentru ca daca nu vei avea resursele necesare te vei pierde foarte usor pe drum .Trebuie sa intelegi ca sute de produse necesita sute de cautari crescute in motoarele de cautare sute de poze bine facute reclama si multe altele pentru a vinde.

Unul dintre clientii nostri a dorit un site de dezmembrari auto unde pe acesta nisa sunt mii de cautari si compinatii gen marca model, piesa marca model etc. Ganditi-va ce buget necesita o campanie SEO pentru a ridica un astfel de site.
Intr-adevar clientul de la dezmembrari detinea o suma destul de mare de bani pentru investitie si armele cat de cat necesare pentru a lupta pe o astfel de piata. Insa pe de alta parte aveam un client care vinde decat turbine pentru o anumita marca de masini deci concurenta in acel moment era mai mica el a fost foarte targetat produsul de calitate deci rezultatele au inceput sa apara imediat.
Nu te ambala sa te implici in proiecte care te depasesc pentru ca aceasta este una dintre cele mai mari greseli .Alege un produs sau produse care sa ai mereu de unde sa le achizitionezi si fii foarte atent la pret .Tine cont ca produsul ales de tine trebuie sa suporte si cheltuiala cu reclama si angajatii daca este cazul.

Ai grija ca magazinul tau online sa fie creat cum trebuie

Asa cum am mai spus si in alte subiecte magazinul online trebuie sa fie creat cum trebuie din prima si trebuie sa indeplineasca niste criterii bine stabilte.
Daca nu respecti aceste lucruri din prima risti sa dai chix chiar de la inceput pentru ca magazinul online este ce mai important lucru pana in reclama pentru ca prin el vei interactiona cu clientii, iar clientii tai trebuie sa aibe o experienta placuta cand navigheaza pe site-ul tau.
Timpul de incarcare trebuie sa fie sub 2 secunde pentru ca daca nu vei fii depunctat de Google, designul trebuie sa fie placut ochiului si functionabil iar culorile alese cu grija pentru ca degeaba ai un design pacut daca nu este si util .Toate aceste lucruri si toti acesti cumuli de factori influenteaza in mod negativ sau pozitiv vanzarile in mediul online.
User behaviour sau comportamentul userilor pe site trebuie mereu monitorizat si in functie de actiunile pe care ei le fac si de paginile vizitate poti aduce anumite modificari benefice pentru ca acesta sa cumpere un anumit produs.
Site-ul trebuie in permanenta monitorizat si modificat astfel incat sa ajungi mereu la varianta cea mai buna pentru ca clientul tau sa poata cumpara cat mai usor, in siguranta si rapid.
Mereu vom bate moneda pe cat de bine trebuie sa fie facut magazinul online pentru ca este un factor atat de important incat mereu va influenta profitul implict vanzarile.
Daca vrei sa aflii ce functionalitati trebuie sa contina un magazin online bine facut citeste aici.

Suna interesant ?

Vrei o astfel de strategie?




Bugetul este un factor foarte important

In functie d bugetul pe care il detii poti sa stabilesti ce fel de produs vei vinde si care este planul si cum vei actiona .Poate ca multi dintre voi va ganditi ca puteti incepe o afacere pe internet anume un magazin online fara nicun buget si ca si cei care au succes au inceput asa.
Realitatea este insa cu totul alta si trebuie sa stii ca fara bani nu poti incepe nico afacere in mediul online. Chiar daca te pricepi la anumite chestii si iti vei da silinta si vei muncii cat zece te vei lovii de acesta bariera si anume un buget adecvat pentru ceea ce vrei sa faci.
Nu fii visator, pentru ca nu exista noroc in astfel de business-uri iar cei care au succes au muncit, au o echipa in spate si bineinteles un buget fara de care nu ar fii putut sa ajunga la performanta la care se afla acum. Ne pare rau daca dezamagim acele persoane care vor sa inceapa cu zero bani in buzunar dar asa ceva este imposibil.
Nimeni nu iti va da pe gratis cunstintele acumulate cu multa truda si munca, decat cu bani poti afla informatii folositoare iar cei ce stiu multe si sunt experti in domeniul in care activeaza nu isi vand pielea ieftin. Deci fii pregatit si inarmeaza-te cu rabdare si un buget adecvat pentru ceea ce vrei sa faci.
Gandeste-te ca trebuie sa platesti o firma cu care vei realiza magazinul online, gandeste-te ca iti trebuie bani pentru produse si bani pentru reclama.

Suna interesant ?

Vrei o astfel de strategie?




Strategii de SEO si blog

Ce este SEO ? Search Engine Optimization anume ridicarea anumitor cautari in motorul de cautare Google. Toata lumea vrea sa fie prima pe anumite pozitii in Google indiferent ca vinde un produs sau ofera niste servicii insa acest lucru nu este usor de realizat. De ce nu apari primul in Google ?
Pai aici se poate extinde discutia pe zile intregi ba chiar se pot scrie carti. In primul rand factorul timp sa luam ca exeplu un site care est nou infiintat si pe site se vand piese auto. In piata mai exsita deja site-uri care fac treaba asta dar cel care a infiintat site-ul vrea sa fie primul in cateva zile.
Afla ca este imposibil acest lucru pentru ca la fel ca in viata cel care este mai vechi stie mai multe este mai copt, mai batran Google deja stie de el, clientii deja stiu de el .Asta nu insemana ca cel nou nu poate ajunge in top, cu siguranta poate ajunge insa cu munca, perseverenta si investitie. Trebuie urmarita in permaneta concurenta, aflate punctele slabe strategiile aplicate de ei si aparitiile pe toate publicatiile. Dupa ce ai facut totul mai bine ca ei poti sa apari in rezultatele cautarilor de top insa pana atunci nu ai cum sa ai pretentia sa fii top cu un produs care abia a aparut pe piata.
Nu ai cum pentru ca inca nu esti credibil nici in fata Google nici in fata clientilor. Deci nu te astepta la minuni pentru ca Google este un robot care functioneaza dupa un algoritm. Cu cat urmezi mai bine pasii le care Google ii explica si esti la curent cu toate cerintele cu atat poti sa urci mai sus.
La ce ne ajuta un blog la un magazin online? Pai ne ajuta in felul urmator sa presupunem ca vinzi materiale de constructii, gandeste-te ca clientul are nevoie de tot felul de informatii atunci cand construieste sau renoveaza .
Tu trebuie sa gandesti la nevoile clientului tau si sa-i oferi articole ajutatoare si informatie utila si cat mai placut astfel incat el sa se intoarca la tine pe site si sa cumpere pentru ca a gasit informatia de care avea nevoie si produsele de calitate si la un pret bun.
Va lasam sa va folositi imaginatia si sa va ganditi cat de departe puteti sa ajungeti cu un astfel de blog si cata informatie folositoare puteti oferii clientilor dumneavostra. In opinia noastra orice magazin online trebuie sa aibe o sectiune de blog.

Suna interesant ?

Vrei o astfel de strategie?




Fa-ti cunoscut brand-ul

Creeaza inca de la inceput un logo (sigla site-ului) foarte usor de retinut si placut vizual .Incearca pe cat posibil sa iti faci reclama in asa fel incat lumea sa te tina minte, sa stie exact cu ceea ce te ocupi si ceea ce vinzi.
Trebuie sa ramai in mintea cumparatorului,in subconstientul lui si pentru asta daca nu ai cat de cat cunostinte in domeniu de branding o sa iti fie destul de greu sa faci singur acest lucru daca nu apelezi la o echipa de profesionesti.
Pe langa logo incearca sa gasesti un motto bun, scurt si concis care sa defineasca tot conceptul site-ului tau in cateva cuvinte, motto-urile raman in cap si lucreaza clientii si potentiali clientii pe subconstient asta in cazul in care ai un motto bun.
Promoveaza-ti brand-ul pe toate caile posibile, fie ca este pe google prin reclama, fie ca apari in publicatii de tip ziare sau reviste de specialitate brand-ul tau ar trebuii sa apara cam peste tot.
Stim ca aceasta strategie necesita un buget destul de mare tocmai deaceea explicam oricarui client ca nu ai cum peste noapte sa iti faci brandul cunoscut, totul necesita timp, munca multa, perseverenta si nu in ultimul rand bani. Reclama este mama comertului asa spune o vorba romaneasca si este pe cat se poate de reala insa toate aceste lucruri se fac cu bani si rabdare.

Suna interesant ?

Vrei o astfel de strategie?




Tine legatura cu cientii tai si fidelizeaza-i

Clientii care au cumparat de la tine sunt cei mai buni ambasodori ai produselor, magazinului si brand-ului tau deci daca ai produse bune asa cum am explicat mai sus ei sunt primii care iti vor face reclama pentru ca orice om in momentul in care este multumit va voerbii despre produsl pe care abia l-a achizitionat.
Daca este multumit de site-ul si experienta pe care a avut-o in momentul in care a cumparat va retine acest lucru in cap si involuntar iti va face reclama si ii va indemna pe apropiati de-ai lui sa cumpere de la tine.
Mentine legatura cu ei si trimite emailuri de multumire dupa ce au cumparat de la tine de pe site si cere-le un feedback, o recenzie sau parere despre serviciile oferite de tine si implicit website-ul tau.
Incearca sa fii mereu inovativ sa vii cu ceva nou pe piata si sa oferii mereu beneficii clientilor si potentialilor clientii .Incearca sa fii ca un bun prieten pentru clientul tau, conteaza foarte mult cum pui problema si tine minte ca orice client isi doreste sa fie rasplatit dupa ce a cumparat asa functioneaza mintea umana indiferent de varsta.
Un client devine cu adevarat client al site-ului tau in momentul in care a facut cel putin 3 sau 4 comenzi, daca a facut doar una si nu a mai revenit inseamna ca ceva nu a fost in regula, ceva l-a indemnat sa nu mai cumpere de la tine deci fii mereu atent la nevoile clientilor tai si rasplateste-i mereu, nu uita sa folosesti un limbaj adecvat si prietenos.
Ofera-le servicii de care au nevoie si care sa fie cat mai usor de folosit si cat mai simplu explicate, nu te complica niciodata cu cat mai simplu cu atat mai eficient.
Incearca pe cat posibil sa ai o sectiune de suport pe magazinul tau online pentru ca omul simte nevoia de uman chiar daca e pe internet, in caz ca nu se descurca cu ceva suportul este cel care il ghideaza inspre actiunile pe care clientul vrea sa le faca pe site. Ofera vouchere si oferte promotionale clientilor tai fideli ba chiar si familiilor lor si vei vedea cum vanzarile tale se vor marii.

Suna interesant ?

Vrei o astfel de strategie?




Ce isi doresc clientii?

Este una dintre cele importante intrebari pe care ar trebui sa si-o puna orice antreprenor indiferent de tipul de business pe care il abordeaza sau pe care il are. Acesta intrebare este valabila si in cazul afacerilor ce au loc in mediul online, magazine online sau orice fel de site-uri.
Este era tehnologiei si a inovarii si foarte multe companii vechi sau noi, startap-uri sau companii mari vin pe piata cu produse de diferite tipuri si variate, unele care au fost vandute pe piata altele nu si de care nu s-au auzit pana acum insa multi dau gres si nu reusesc sa se stabilizeze. Foarte multi uita de cea mai importanta intrebare pe care orice firma mai ales din mediul online ar trebuii sa si-o puna "Ce isi doresc clientii?".
Orice companie vrea sa fie in pas cu ce este nou si sa se updateze la noile trenduri insa de cele mai multe ori uita exact esenta si anume nevoile clientului, pentru ca intr-un final cel mai important este clientul si el este singurul care decide intr-un final daca produsul este bun sau nu.

Unul dintre citatele fondatorului Apple este “Get closer than ever to your customers. So close that you tell them what they need well before they realize it themselves.” ceea ce inseamna "Apropie-te de clientii tai ca niciodata , stai atat de aproape incat spune-le ce au nevoie inainte ca ei sa realizeze ceea ce au nevoie ".
Daca ne uitam in trecut va puteti aduce aminte ca exista un brand foarte mare de telefoane mobile pe piata care a picat din cauza ca nu a tinut pasul cu dorintele clientilor, nu au tinut pasul cu nevoile acestora si implicit cu tehnologia, acela a fost momentul in care noul a castigat in fata vechiului si Apple a devenit lider pe piata de telefone mobile.
Atunci cand un client iti cumpara produsul nu te compara cu competotorii lui ci te compara cu cel mai bun serviciu pe care l-au primit in trecut si cu produsele cumparate din trecut. Hai sa privim problema dintr-o alta perspectiva si sa vedem prin ochii clientului (Atentie! explicatiile de mai jos sunt valabile atat pentru companii care vand produse cat si pentru cei care ofera servicii):

Suna interesant ?

Vrei o astfel de strategie?




De ce ar trebuii clientul sa cumpere de la tine si de la compania ta si de ce ti-ar folosii serviciile ?

  • Pentru ca compania ta este privita ca un supererou .Tu ar trebuii sa ai mereu solutia /produsul perfect de care clientul are nevoie. Clientii te aleg pentru ca au o nevoie iar tu esti solutia tu esti supereroul de care ei au nevoie pentru a rezolva problemele intampinate.
  • Pentru ca clientul te priveste ca pe un prieten sau camarad. Clientul nu are nevoie doar o singura data de produs dupa care nu te mai cauta, daca a gasit ceea ce are nevoie va avea nevoie de tine pe o perioada lunga indiferent care este business-ul ofera le clientilor tai suportul de care au nevoie pentru a te simtii cu adevarat prietenul lor si camaradul cu care merg intr-o noua aventura.
  • Pentru ca clientii se pot baza pe tine in caz de nevoie sau cand situatiile sunt grele si apar probleme. Clientii asteapta de la orice magazin online sau companie ca acestia sa le inteleaga urgentele si astfel prin tot felul de solutii clientii sunt convinsi sa le cumpere produsele si serviciile oferite. Deci pana nu vei fii insuti tu ca si magazin online sau companie convins de produsele pe care le vinzi nu vei putea convinge clientii de beneficiile sau de calitatea produselor si serviciilor oferite .In plus de asta toate aceste beneficii si calitati ale produselor trebuie prezentate intr-un mod cat mai simplu de inteles pentru client.
  • Pentru ca clientii vor sa sa simta ca acasa cand cumpara de pe magazinul tau online. Ei sunt umani deci nu te astepta ca clientii tai sa reactioneze bine la texte formulate ca la niste robotii, ei simt nevoia de incredere. Oamenii vand la oamenii deci intr-un fel sau altul asta este senzatia care trebuie sa i-o lasi oricarui client si nu numai senzatia ci chiar sa fii de incredere. Orice angajat al tau dar mai ales cei de la call center sau suport trebuie sa fie prietenosi si sa ofere informatia corecta fara nervi pentru ca daca clientului i s-a oferit informatia care trebuie atunci deal-ul este aproape facut.

Suna interesant ?

Vrei o astfel de strategie?




Alte articole care ar putea sa te intereseze

Cu doar 2 strategii simple iti poti creste vanzarile de piese pentru parcul tau. ...

Iti prezentam 14 de strategii care te vor ajuta sa-ti transformii centrul stomatologic in cel mai renumit cabinet din orasul tau. ...

Mareste-ti clientela si profitul restaurantului tau, prin abordarea unor mici strategii de dezvoltare. ...

Creare magazin online de la zero la business de succes ...

Cum sa maresti vanzarile magazinului tau online! vanzari online , cum sa maresti numarul de vizitatori si clienti ,ideii de marketing ...

Efectele coronavirus asupra magazinelor online ...

Creare site si strategii avansate pentru a creste numarul de clienti al unei sali de fitness ! ...

Optimizare seo site, cum urc in pozitiile Google ? ...