Creare magazin online de la zero la business de succes

Creare magazin online de la zero la business de succes
Milea Marian
30 minute , timp de citit

In ziua de azi crearea unui magazin online nu reprezinta un moft ci o necesitate, "un must have" sa-i spunem asa pentru ca majoritatea afacerilor care se desfasoara fizic trebuie sa fie prezente si in mediul online. Si cand spunem ca "trebuie sa fie prezente" ne referim la faptul ca peste 98% din firme si-au dat seama de-a lungul timpului ca internetul sau mediul online reprezinta o sursa substantiala de marire a venitului unei firme. In acest articol ne vom da silinta si vom incerca sa atingem pe cat se poate de mult toate subiectele legate de crearea unui magazin online de la zero la un business de succes.

Firma nostra are o experienta foarte vasta in domeniul programarii, marketingului, web designului si cunoastem foarte bine mediul online, totul plecand din pasiune. Dar nu vom dezbate in acest articol numai faptul ca suntem o echipa ambitioasa si talentata si nu vom expune foarte mult faptul cat suntem de pasionati de ceea ce facem ci va vom face sa intelegeti cat de importanta este crearea unui magazin online asa cum spunem noi "curat si corect" inca de la inceput pentru afacerea dumneavostra, pentru ca pe viitor sa aveti parte numai de succes nu de batai de cap.

Poate ca multi dintre cei care citesc acest articol au deja un magazin online si au ajuns pe aceasta pagina atrasi de titlul nostru care suna asa "Creare magazin online de la zero la business de succes", un titlu care nu a fost ales intamplator deoarece un site creat de la zero si nu pe platforme de diferite tipuri (tip WordPress, Joompla etc) are mult mai multe avantaje, avantaje care vor fi enumerate in cele ce urmeaza.
Deci daca veti avea rabdare sa cititi acest articol cu atentie veti putea beneficia si de anumite sfaturi atat tehnice cat si de marketing. Nu va incurajam sa lucrati neparat cu noi si nu facem o propaganda in interesul nostru ba chiar mai mult asteptam comentarii pro sau contra de la alti expertii insa aceste sfaturi utile sunt stranse in foarte multi ani de munca si sunt 100% reale si in conformitate cu cerintele Google.

Mai jos vom face cuprinsul intregului articol iar majoritatea ideilor principale le vom face de tip intrebare si raspuns pentru a fii mult mai usor de inteles si de navigat in intregul articol. Adica in cazul in care nu ai timp sa citesti tot pentru ca acest articol va fii updatat fregvent si fa fii extrem de stufos atat din punct de vedere tehnic cat si al marketingului online.


Cuprins:

Suna interesant ?

Vrei un astfel de magazin online?






Care sunt avantajele crearii unui magazin online de la zero vs magazin online creat pe platforme ?


De-a lungul timpului ne-am confruntat mereu cu aceasta problema si anume: clientul este interesat de crearea unui magazin online insa primul lucru care il intereseaza este pretul.Nu il intereseaza detalii tehnice, nu il intereseaza daca site-ul este securizat, nu este interesat de timpul de incarare al magazinului online ci doreste pur si simplu un magazin online care sa arate frumos si care nu prea face mare lucru.

O greseala extrem de mare ar spune oricare programator sau orice firma care face SEO (optimizeaza, ridica siteul respectiv in cautarile Google) pentru ca si in mediul online orice detaliu conteaza, este ca si cum ne-am dorii o masina buna insa nu avem habar deloc depre masini.Iar cel mai bine este ca atunci cand nu ai habar de un lucru sa stai un pic si sa te documentezi pentru ca s-ar putea sa arunci cu niste bani pe fereastra.
Aparent poti fii incantat ca ai achizitionat o masina frumoasa la exterior dar motorul sa fie stricat sau sa ai probleme la sistemul de franare, sau la directie, sau sa nu fie schimbata distributia sau, sau etc feluri si feluri de probleme.

Aceiasi situatie este si cu un site sau cu un magazin online, te vei bucura ca ai platit putin, aparent arata bine,culorile sunt vii, se misca ceva poze prin el, ai un administrator care arata wow dar site-ul in timp nu prea merge bine. Nu vinde cat trebuie, nu functioneaza cum trebuie, contacteaza virusi, se misca greoi (timpul de incarcare nu este bun ), dupa ce ai bagat bani grei in SEO si vrei sa modifici ceva aflii ca nu merge sau ca dureaza foarte mult ca problema pe care o ai sa se rezolve.


De ce aceste lucruri ? Pentru ca si site-urile sau magazinele online se creaza de la inceput in functie de necesitatile pe care le ai si sunt facute personalizat in functie de ceea ce vinzi si domeniul de activitate. Niciodata un magazin online care vinde de exemplu produse electrocasince nu va semana cu unul care vinde genti de dama si functionalitatile din spate (motorul masinii) nu vor fi identice.

Este adevarat ca seamana, toate au cos de cumparaturi, toate au un login, toate au carusele care sa atraga clientii sa cumpere insa ficare site in parte trebuie creat pentru necesitatea business-ului respectiv. Ceea ce este de retinut si de importanta majora atunci cand alegeti sa creati un magazin online este:

Timpul de incarcare al magazinului online    

Magazinul online creat de la zero,respectiv personalizat pentru afacerea dumneavostra se incarca sub 2 secunde indiferent de cat de multe produse aveti (exact cum cere Google ). Cele create pe platforme veti observa ca in timp se vor incrca din ce in ce mai greu, deorece baza de date nu este creata special pentru nevoile pe care le aveti dumneavostra ci este incarcata cu tot felul de campuri inutile.
Codul sursa al magazinului creat pe platforma contine foarte multe elemente nefolositoare de html si css, scripturi de JavaScript. Conectarile la baza de date, relationarile intre tabelele bazei de date ale magazinului creat pe platforma nu sunt facute corespunzator fata de cele create de la zero.Nu spunem ca nu exista programatori care executa corect relationarile si conexiunile bazelor de date pe platforme insa acest lucru nu se executa pe cateva sute de lei ci pe bani seriosi.

Sistemul de caching    

Sistemul de caching (sistem de minimalizare al codului sursa al site-ului, interogari baze de date etc.) nu exista sau este conceput incorect pentru site-urile create pe platforma.Astfel risti ca site-ul tau sa se incarce mai greu in loc sa fie ajutat de sistemul de cache

Design web unic    

Desigul sau template-ul pe magazinul online creat pe platforma este instalabil si de obicei este free (gratis) deci mai poti gasii acelasi design si in alta parte pe cand un magazin creat de la zero are un design creat de un designer care stie exact ce face, este unic si usor de folosit de catre user, culorile sunt atent alese, logo-ul (sigla firmei) este pusa in valoare pentru a creea un brand din asa ceva si fiecare parte componenta a site-ului isi are rostul si este atent pusa special ca userul sa cumpere sau sa execute o anumita comanda

Content manager sistem CMS    

Administratorul sau CMS-ul magazinului creat pe platforma are sute de functionalitati de multe ori inutile, este extrem de stufos si greoi, arata bine insa nu este exact creat pentru ceea ce ai tu nevoie.Pe cand administratorul magazinului creat de la zero este perfect facut pentru ceea ce ai tu nevoie ex adaugare/stergere produse, administrare categorii, produse, servicii, texte, functionalitati, voucher etc.

Seo onpage cerinte Google    

Google pentru a putea lista si pozitiona undeva mai sus in cautari are zeci de cerinte care trebuiesc indeplinite atat de programatori (factor uman)cand creaza site-ul cat si de site-ul in sine (masinaria creata).Ca si exeplu orice site trebuie sa aibe un sitemap(o harta a site-ului), linkurile site-ului trebuie sa fie SEO friendly,meta title-uri,meta taguri, implementare schema org, breadcrumbs etc.
Pe o platforma WordPress, Joomla, sau orice alt sistem de E-Commerce pot fi realizate aceste cerinte pe care Google le impune numai ca pentru fiecare cerinta in parte de cele mai multe ori este nevoie de un modul platit sau gratuit care trebuie instalat ceea ce inseamna multe probleme (virusi, incarcare greoaie, update-uri fregvente, conflicte intre modul si sitemul de baza al magazinului); Si chiar daca acestea sunt puse la punct de multe ori din necunostimnta clientului programatorul va omite sa le instaleze sau sa le implementeze.
In schimb un site creat de la zero are absolut toate, sa le spunem cerinte Google implementate de la inceput fara a mai aparea nicio problema eliminand factorul de risc de update-uri, de conflicte virusi etc.

Securitate magazin online    

Elemente de securitate a magazinului online. Encriptare si certificat SSL, PROTECTIE impotriva SQL injection,encriptare parole. Ideea este ca pentru un site creat de la zero, costumizabil este mult mai usor pentru un programator sa respecte toti factori de protectie ai site ului indiferent care ar fi acestia.
In schimb o platforma gen WordPress sau Joomla pentru ca este foarte populara in piata si este gratis hakeri cauta sa gaseasca vulnerabilitati ale acestui sistem, pentru ca daca gasesc aceasta vulnerabilitate aceasta se aplica pentru sute de site-uri iar bazele de date au de suferit cat si intreg sistemul

Suna interesant ?

Vrei un astfel de magazin online?






Ce functionalitati trebuie sa aibe un magazin online de succes ?


Din experienta acumulta am invatat ca diferenta dintre un magazin online de succes si unul mai putin bun o face functionalitatile siteului.Aceste functionalitati sunt de doua tipuri : functionalitati care ajuta clientul sa gaseasca usor produsele de care are nevoie sau care ii sunt placute si sa plaseze comanda cu foarte mare usurinta si functionalitati de administrare, gestionare a magazinului online care sunt folositoare detinatorului sau administratorului site-ului.
Iata mai jos o lista cu functionalitati de baza pe care firma noastra le ofera atunci cand se creaza un magazin online


1) Administrator CMS (management si administrare informatii si setari magazin online)


Orice magazin online trebuie sa detina un astfel de administrator prin care sa se poata manageriza si administra absolul orice fel de informatie sau setare din site.Administratorul este partea din spatele magazinului online prin care se pot trimite newslater,se pot manageriza useri, se pot atribuii de exemplu unui user anumite sarcini (content writer sau gestionar,sau manager etc).


Cont de admin    

cont de admin (nr nelimitate de conturi de administrator) Exista posibilitatea ca mai multe persoane sa se ocupe de administrarea magazinului online.Aceste conturi pot avea roluri diferite si permisiuni diferite in site (ex:sa adauge produse,sa onoreze comenzile, sa modereze anumite informatii din site sau sa se ocupe de marketingul magazinului).

Numar nelimitat de categorii    

Sectiune de categorii de produse: nr. nelimitat de categorii, adaugare, modificare, editare categorii. Magazinele online pot avea de la un produs la milioane de produse. Google recomada categorisirea produselor pentru a putea depista mult mai usor site-ul in sine cat si produsele. Chiar si pentru oameni e mult mai usor sa navigheze in site daca produsele sunt grupate pe categorii spre exemplu un aspirator face parte din categoria electrocasnice pe cand o tableta face parte din categoria gadget-uri si asa mai departe.

Numar nelimitat de subcategorii    

Sectiune subcategorii de produse - nr. nelimitate de subcategorii, adaugare, modificare, editare subcateogrii. Acelasi concept se aplica exact ca la categorii atunci cand produsele se pot organiza in categorii/subcategorii ex : aspiratorul Bosch face parte din categoria electrocasnice / subcategoria "aspiratoare smart

Sectiune produse    

Sectiune produse - nr. nelimitat de produse, adaugare, modificare, editare produse.Orice administrator trebuie sa contina o sectiune de gestionare a produselor de unde acestea pot fi adaugate, sterse sau modificate /editate, de unde se pot adauga poze, descrieri, pret, si alte atribute (ex culoare, dimensiune, etc). Dar ce ne facem atunci cand avem 1.000.000 de produse si ele trebuie gestionate fregvent.
Cea mai buna varianta ar fii ca lista de produse sa contina filtre si o cautare inteligenta pentru a gasii un produs anume,produsele dintr-o subcategorie sau o categorie, produse care se regasesc intr-un anumit interval de pret sau contin anumite atribute dupa care se pot filtra produsele dorite.In cazul in care site-ul este unul costum programatorul poate adauga filtre neconventionale in functie de necesitatile clientului.

Modul discount    

Modul discount - procentual sau numeric se poate aplica per categorie, subcategorie, produs, sau lista de produse. Modulul de discount este necesar unui magazin online deoarece poate ajuta magazinul sa obtina vanzari mai mari si sa vanda produse unde stocul este foarte mare sau se doreste vanzarea rapida a unui produs.Un modul de discount bine creat ofera posibilitatea administratorului sa seteze foarte usor si foarte rapid discount-uri dupa cum urmeaza:discount procentual (-10% ) sau discount numeric (-50 ron ). Deasemeni pentru o mai buna si rapida gestionare discounturile se pot aplica pe un produs sau unei intregi categorii sau subcategorii.
Discount-ul se mai poate seta de un numar finit de ori (adica vreau sa aplic numai de 10 ori discount de 5% la un produs sau categorie) sau nelimitat. Discount-ul poate fi aplicat sau valid de catre oricine sau unui grup de useri sau clienti care au un minim de comenzi sau au depasit o anumita suma.Acest modul poate face de multe ori diferenta atunci cand este aplicata dupa o buna strategie de marketing sau reclama ori analiza a produselor vandute.

Modul voucher    

Modul voucher - procentual sau numeric Modulul de voucher este extrem de folositor atunci cand echipa de marketing vrea sa obtina anumite target-uri de vanzari pentru anumite produse sau categorii de produse. Cum pot sa transform clientul nou in client fidel ? De multe ori nu este de ajuns doar o reclama agresiva pentru a atrage clienti noi.Clientul nou de cele mai multe ori isi va schimba furnizorul de produse adica magazinul online dca pretul este mai mic, calitatea este mai buna sau i se ofera un beneficiu (un voucher cadou de o anumita valoare ).Cum pot "scapa"de produsele pe care nu le vand ? Modulul de voucher sau voucher-ul cadou poate fii de multe ori cheia in acest caz.Cu putina inventivitate bani investiti, analiza si reclama poti vinde, poti "regla" anumite vanzari de produse care nu sunt asa de succes, atragi clienti noi sau mentii clientii fideli.Voucher-ul se poate aplica procentual sau numeric per grupuri de clienti in functie de anumite criterii (ex clienti noi, clienti fideli, clienti care au facut o comanda si sunt inactivi de ceva perioada de timp ). Voucher-ul poate avea o limita de suma(maxim un client poate folosii vocherul cu o suma de 50ron adica din suma totala de plata i se scade 50 ron ) de folosiri (de mxim 3 ori pe site ).

Modul facturier    

Modul facturier - creare automata la fiecare comanda factura sau proforma pdf. Un aspect foarte important al oricarui magazin online il reprezinta automatizarea procesului de contabilitate si implicit de comunicare transparenta intre magazin si client. Cu alte cuvinte orice magazin online trebuie sa-ti emita automat dupa finalizarea unei comenzi o factura sau proforma dupa caz in functie de metoda de plata aleasa.
In cazul in care clientul a ales plata online cu cardul este necesar ca sistemul (magazinul online) sa creeze automat o factura care sa contina datele emitentului (datele firmei care detine magazinul online ),datele clientului, toate produsele comandate prezentate in detaliu (numele produsului, cantitate, pret fara tva, tva, pret final, evenualele discount-uri sau reduceri aplicate produselor si nu in ultimul rand totalul comenzii sau oricare alte informatii dorite de catre contabilul firmei respective (transport produs, ambalare produs,nr referinta comanda etc ).
Cel mai important beneficiu adus de catre modulul facturier este ca contabilul sau administratorul site-ului este scutit de o munca in plus si anume realizarea de facturi per comanda si trimiterea acestora catre client, trimiterea acestora catre contabilitate.Ele se pot gestiona foarte usor prin acest modul, iar facturile se pot descarca in mai multe formate pe perioade de timp (ex vreau sa scot numai facturile pe 3 luni sau pe una singura etc )

Modul comenzi    

Modul comenzi - gestionarea comenzilor primite pe magazinul online.Extrem de util acest modul este o necesitate pentru orice magazin online deoarece puteti avea intr-un singur loc toate comenzile efectuate de clienti indiferent de statusul lor.O comanda poate avea statusul de :finalizat plata cu cardul, finalizat plata prin transfer bancar, finalizat plata ramburs, plata nefinalizata, sau plata in pending.
Din acest punct cel ce se ocupa de plasarea comenzilor catre curier ii este foarte usor sa extraga comenzile neonorate sau noi venite sau poate filtra ori cauta prin orice metoda dorita in functie de status comenzile.
O strategie foarte buna de marketing ar fii contactarea tuturor persoanelor care au facut o comanda dar statusul este in pending (asteptare )sau statusul este inactiv pentru a afla motivul pentru care au renuntat la comanda.
Daca este o problema de interfata (legata de site), daca este o problema de utilizabilitate a site-ului, daca este o problema leagata de pret sau orice alt factor.Dupa un astfel de feedback managerul magazinului poate trage concluzii cum poate miscora rata de comenzi inactive sau rata de respingere a site-ului.

Modul newsletter    

Modul newsletter - Unul dintre principalele module de marketing care inca are un real succes si prin care se pot comunica ori manipula useri prin diferite oferte, stiri, vouchere, discount-uri etc.Acest modul va va ajuta sa comunicati cu clientii intr-un mod foarte rapid astfel incat sa puteti transmite informatia dorita pana la 10000 de utilizatori pe ora.Un modul de newslatter creat cum trebuie sau profesional va permite administratorului sa aleaga un anumit grup de useri carora sa le transmita o informatie (ex celor ce au comandat de cel putin 10 ori sau au depasit o anumita suma sa primeasca un anumit newslatter cu un voucer cadou) sau celor ce nu au cumparat niciodata o promotie ori tot felul de strategii de marketing

Modul facebook marketplace    

Integrare automata produse in facebook marketplace O noua piata de desfacere incepe sa ia amploare in Romania cat si in lume si anume Facebook marketplace. Ce ati spune daca in loc sa depuneti o munca suplimentara sa adaugati fiecare produs in parte pe aceasta platforma si anume Facebook ati putea importa cu doar un clik informatia anume produsele pe care doriti sa le introduceti.Da! Chiar este realizabil cu o echipa de prgoramatori inventivi.Beneficiile utilizarii unui astfel de modul sunt multiple deoarece scutiti timp, bani sau angajati noi si va mariti piata de expunere atragand astfel potentiali clienti din Facebook.Cu alte cuvinte produsele dumneavostra vor fii vizibile pentru un public larg si foarte usor de introdus anume expunerea produselor se va face automat prin programare

Modul clienti    

Modul clienti - Acest modul va ajuta foarte mult in momentul in care doriti sa gestionati userii in functie de anumite criterii (daca au facut minim o comanda pe site, daca au cheltuit o anumita suma de bani ex toti useri care au facut comenzi mai mari de 2000 ron, daca nu au nici o comanda plasata pe site sau orice alt crieteriu stabilit de catre managerul site-ului.Ce ai zice daca ai putea sa-ti downloadezi un fisier CSV cu toti clientii care nu au facut nicio comanda si ai putea importa aceasta lista de useri in modulul de newslatter si sa le transmiti un mesaj prin care sa-i ademensti sa faca anumite comezi.
Ai putea trimite lista aceasta persoanelor de la Call Center pentru a alpica o anumita strategie de marketing sunandu-i.De aici se pot deduce aplicabilitatile extinse pentru a putea remedia sau imbunatatii aspecte legate de vanzari si useri.

Modul stoc    

Modul stoc produse -Modulul de stoc al produselor este foarte util si indispensabil pentru un magazin online facut bine deoarece cu acest modul poti usura munca gestionarului avand foarte usor acces la numarul de produse aflata pe stoc.Poti controla foarte usor stocul pentru fiecare produs in parte sau la cerinta clientului se pot executa anumite criterii de filtare a produselor.

Modul retur    

Modul retur - Modulul de retur este foarte util si el trebuie sa fie la vedere astfel incat userul sau clientul sa ajunga foarte rapid la el.Sa presupunem ca aveti un magazin de haine si un client a comandat un tricou masura M insa atunci cand tricul a ajuns la client si acesta l-a probat nu se potriveste.Clientul vrea sa-l returneze si sa ia altulin schimb sau doreste banii inapoi.Aici intervine modulul de retur pentru ca foarte usor clientul va intra pe site va completa un formular iar administratorului ii va aparea imediat ca clientul respectiv doreste retur la produsul respectiv.
Astfel, prin acest modul reduceti costurile si timpul pentru ca nu mai trebuie sa angajati pe cineva la call center ca sa primeasca returi si sa stea de vorba ore intregi cu clientii care vor sa inapoieze un produs sau mai multe din diferite motive.

Suna interesant ?

Vrei un astfel de magazin online?





2) Design & Frontend magazin online ( partea vizuala a magazinului )

Designul este partea vizibila a site-ului,ceea ce dumneavostra vedeti atunci cand accesati un website,si cand spuenem tot ne referim la texte, poze, imagini care se misca (carusel),absolut toate paginile site-ului respectiv. Website-ul pe care il creati este ca si o carte de vizita deci designul are si el un rol foarte important pentru ca prin el se face interactiunea cu clientul.Sa luam ca exemplu un magazin fizic care are si spatiu de desfacere,daca spatiul de desfacere nu este luminat,nu este curat si renovat sau frumos amenajat clientii intarzie sa apara cu toate ca poate dumneavostra aveti marfa buna.

Asa este si in cazul unui websie,degaba ai marfa buna daca clientul nu este atras de catre site sa cumpere.Si credeti-ne pe baza design-ului unui website se pot face studii de caz de luni intregi iar designer-ul (cel care construieste partea vizuala) are o scoala facuta in acest domeniu si stie exact ceea ce face.Companiile mari isi anagajeaza propriul designer pentru ca designul se modifica in permanenta pentru ca si useri sau clientii au anumite sa le spunem obiceiuri care se modifica la o anumita perioada sau trendurile se schimba.Culorile trebuie alese cu mare grija si trebuie sa fie in concordanta cu logo-ul (sigla site-ului) si nu in ultimul rand trebuie sa se tina cont de cerintele Google pentru ca Google agreaza un anumit tip de culori mult mai bine fata de altele.

Designul trebuie sa atraga vizual clientul si fara ca acesta sa-si dea seama sa-l faca sa cumpere si sa-l lucreze subconstient ca faca anumite alegeri (sa dea clik pe login si sa-si faca cont, sa adauge un produs in cos si sa-l cumpere foarte usor prin cateva clikuri si completand cateva formulare simple etc ).Fiecare site in parte trebuie sa aibe un design unic si creat special pentru nevoile si necesitatile nisei (domeniului) din care face parte.Pe internet exista milioane de magazine online si milioane de produse,daca dumneavsoastra credeti ca veti face mare branza testand marea cu sarea cu site-uri free sau facute de mantuiala de firme care vand ieftin niste platforme instalate va inselati amarnic pentru ca marile site-uri care au vanzari bune au o strategie foarte bine pusa la punct din toate punctele de vedere.
Banuiesc ca daca ati citit acest articol pana in acest punct sunteti interesat de crearea unui magazin respectiv website de succes creat profesional de firme serioase tocmai din aceasta cauza am si dat aceste sfaturi userilor si celor interesati de a creea ceva profesional caci cel ce este informat are de castigat.

Design unic    

Design unic - designul va fi unic per client, construit in functie de nișa magazinului, creat in asa fel incat sa atraga cat mai multi clienti. Nu se va lua un template free de pe internet sau platit 10 $ pentru ca exista riscul ca si altii sa-l cumpere sau sa-l downloadeze free de pe net si va veti trezii ca site-ul dumneavostra arata identic cu altul din alta tara sau chiar din Romania.
Echipa nostra are un designer care a facut o scoala in domeniu si stie exact cu ceea ce se ocupa, se documenteza in permanenta si este la curent cu noile cerinte sau trenduri in domeniu.Cu alte cuvinte un site respectiv magazin online trebuie sa aibe un design unic creat special in asa fel incat sa atraga clientul sa faca anumite actiuni(sa cumpere, sa citeasca anumite texte,sa dea clik pe anumite butoane ) anume sa fie ademenit sau manipulat de design sa faca aceste actiuni.

Desing responsive    

Desing responsive - site adaptabil pentru orice fel de device: telefon mobil, tableta,laptop sau desktop indiferent de rezolutie. Un site care nu este utilizabil pe orice device nu este un site bun deci orice magazin online creat in ziua de azi trebuie sa arate bine si sa functioneze pe laptop la orice dimensiune, pe tableta sau pe telefon indiferent de sistemul de operare sau de dimensiune.
Foarte important de stiut si de retinut este faptul ca piata de pe internet s-a modificat atat de mult in ultima vreme incat foarte multi clienti peste 80% dau comanda in ziua de azi de pe tefoane sau tablete asa ca nu va permiteti sa pierdeti un numar asa de mare de clienti.Un design sau template creat de un designer, de la zero sau "from scratch" este gandit si pentru telefon sa orice device astfel incat ca cel care acceseaza site-ul sa poate sa comande foarte usor si sa aibe toata informatia la indemana deci trebuie neaparat sa tineti cont de aceste reguli atat de importante atunci cand vreti sa porniti la drum cu un magazin online.

Certifcate securitate SSL    

Certifcate securitate SSL - Secure Sockets Layer este denumirea exacta si ceea ce trebuie sa stiti dumnevoastra este ca sunt chestii de securitate si sunt pregatite si instalate de catre programatori.Va puteti da seama imediat in ziua de azi daca un site are asa ceva pentru ca sus in link in bara browserului dumneavostra unde este denumirea site-ului respectiv trebuie sa fie de culoare verde si trebuie sa aibe o pictograma cu un lacat(ceea ce inseamna ca site-ul este sigur), daca lacatul este taiat sau este de culoare rosie site-ul nu mai are certificat SSL deci nu mai este securizat.

Modul autentificare clienti    

Modul autentificare clienti - Modulul de login este absolut necesar mai ales pentru un magazin online pentru ca userul respectiv potentialul client trebuie sa utilizeze loginul pentru a face anumite actiuni spre ex: pentru a vedea comenzile plasate, penru a vedea factura, pentru a putea plasa o comanda ori multe alte actiuni pe care administratoul site-ului hotaraste ca userul sa le faca abia dupa ce s-a logat sau autentificat folosind un username sau email si o parola unice si obligatorii ambele campuri.
Prin modulul de login spre exemplu se gestionarul magazinului online poate avea acces la administratorul de produse unde poate gestiona foarte usor stocul, sau sa presupunem ca magazinul online are o sectiune de blog si are angajati content writer acesta se poate loga si poate scrie sau poate modifica articolele de pe blog.
Inca un aspect important este faptul ca fiecare user care se logheaza i se va arata in administrator functiile pe baza ierarhiei de acces, spre exemplu un editor sau un content writer va avea acces numai la o anumita zona din site, gestionarul va avea acces la alte functii, cel ce lucreaza la call center altele si tot asa, deci se va afisa numai informatia si accesul la administrator se va face in baza functiei pe care fiecare user o are.

Homepage    

Homepage - unde se vor prezenta succint, categoriile de produse, produse, beneficii, texte informationale despre firma, texte informative despre cum se poate comanda, livra, slidere imagini, video-uri si alte informatii utile pentru clienti. Homepage-ul este una dintre cele mai importante pagini din site deoarece ea este pagina pe care "aterizeaza" in general majoritatea userior.El trebuie sa fie foarte usor de folosit si intuitiv pentru toti useri, culorile sa fie bine alese si sa respecte anumite cerite de la Google, pozele trebuie sa fie facute de un profesionist mai ales cand vine vorba de un magazin online si trebuie sa fie atractive.
In general de pe pagina de home trebuie sa ajungi foarte usor pe orice pagina a site-ului si sa poti sa cauti foarte usor ceea ce ai nevoie.Pe pagina de home trebuie sa fie afisate produsele pe care administratorul doreste sa apara si pe care vrea sa le puna in valoare.
In permanenta home-ul unui magazin online la o anumita perioada se va modifica pentru ca in permanenta se vor face studii asupra comportamentului pe care il au useri cand acceseaza pagina deci in functie de acest comportament se va modifica si home-ul.

Prezentare categorii & subcategorii si liste de produse    

Prezentare categorii & subcategorii si liste de produse - fiecare categorie, subcategorie sau lista de produse va avea o pagina speciala unde vor fi listate produsele din categoria, subcategoria aferenta. Tot in aceste pagini vor exista diferite filtre de produse (pret, marime, culoare, disponibilitate etc. )

Prezentare produse    

Prezentare produs - fiecare produs in parte va avea o pagina, unde se vor regasii imagini, videouri,pret, texte descriptive ale produsului, caracteristici ale produsului (marime,culoare,lungime, etc. in functie de caz). Tot in aceste pagini se va putea adauga produsul respectiv in cosul de cumparaturi al clientului. Pagina produsului trebuie s fie foarte curata si sa contina poze si texte care sa descrie in amanunt produsul respectiv.
Pagina produsului trebuie sa aibe titlu care de regula este numele produsului si care trebuie sa respecte niste cerinte Google respectiv H1 pana la H6 si microdata format care nu sunt vizibile dar sunt foarte importante pentru ca Google sa indexeze si sa pozitioneze mai bine produsele in rezultatele cautarilor deaccea un site programat de la zero costum este mult mai bine facut decat unul pe platforma pentru ca programatorii trebuie sa tina cont de aceste criterii foarte importante

Cos de cumparaturi client    

Cos de cumparaturi client - clientul va putea adauga in cos oricate produse doreste in functie de stocul disponibil. Cosul de cumparaturi are optiuni de modificare cantitate, stergere produse, adaugare, plus alte optiuni. Cosul trebuie sa prezinte absolut toate produsele cumparate in detaliu,poza si titlul produsului respectiv cat si suma fiecarui produs in parte cat si totalul cu si fara TVA astfel incat clientul sa-si dea seama imediat cat are de plata.Trebuie sa aibe posibilitatea de a sterge produsul din cos cu foarte mare usurinta si sa fie indrumat cum sa faca plata si pasii urmatori

Comenzi online    

Comenzi online - clientul va putea face comenzi de produse cu sau fara cont de client ( in functie de caz se poate limita doar daca are un cont de client, sau fara cont de client, sau pot fi permise ambele cazuri )

Module de plata    

Module de plata - punem la dispozitia clientului 3 tipuri de metode de plata ( card online, transfer bancar si ramburs ). Modulul de plata este foarte important pentru un magazin online pentru ca prin el clientul va putea face plata folosid una dintre metodele enumerate mai sus respectiv prin card direct online, prin transfer bancar si ramburs adica plata va fii facuta firmei de curierat cu care lucrati.
Este indicat ca un magazin online facut cum sa dispuna de absolul toate metodele de plata pentru ca nu ai de unde sa stii ce fel de client intalnesti.Spre exemplu clientii mai "clasici" sa le spunem prefera metoda de plata ramburs pe cand cei "revolutionari " sau publicul cu o gandire mai "noua" sa prefere metoda platii cu cardul deci este necesar sa ai toate metodele.

Modul chat facebook    

Modul chat facebook - Modulul de chat face un lucru extrem de util si anume sa presupunem ca un client ajunge pe pagina de produse dar vrea sa afle mai multe informatii sau nu stie cum sa comande,nu se descurca si vede fereastra cu chat si apasa pe aceasta.Oamenii dumneavostra angajati vor putea cominica prin chat-ul de la facebook cu userul respectiv ajutantdu-l cu informatiile de care are nevoie

Pagina contact    

Pagina contact - Pagina de contact este necesara oricarui fel de site-uri indiferent ca esti un magazin online,sau ai alta nisa pentru ca pe pagina de contact vei avea obligatoriu un formular de contact, numar de telefon daca este nevoie si adresa unde se desfasoara activitatea pentru a putea fii contactati in orice caz

Pagina despre noi    

Pagina despre noi - Aici se va prezenta toata activitatea firmei de la lansare si pana in prezent, ideologiile firmei, cum a luat nastere si in general toate informatiile necesare pentru ca userul sa inteleaga de la cine cumpara. Pagina "despre noi" face de multe ori diferenta atunci cand vine vorba de increderea pe care o oferiti userilor asa ca sfatul nostru este s va dati silinta si sa alegeti cuvintele cu maestrie si sa nu mintiti pentru ca userul inteligent simte cand este mintit.

Pagina termeni si conditii    

Pagina termeni si conditii - Desii pare o pagina plictisitoare aici vor fii trecute toate regulile de folosire a website-ului si toate conditiile conform legii in vigoare. Orice user trebuie sa-si dea acceptul ca a citit si ca este de accord cu termenii si conditiile impuse de site ul pe care navigheaza.Deci pagina de termenii si conditii trebuie scrisa cu mare atentie tinand cont si de legile in vigoare care se aplica in domeniul online

Modul recenzii clienti    

Modul recenzii clienti - Modulul de recenzii ale clientilor este foarte important mai ales pentru magazinle online pentru ca dupa ce a cumparat un produs de la tine de pe site un user poate sa lase comentarii despre calitatea produsului astfel incat ca cei ce vor cumpara ulterior sa poata sa vada si sa citeasca recenziile.Un astfel de modul arata cat de transparent si cat de incredere este site-ul tau pentru ca orice magazin online de incredere din aceasta lume are un astfel de modul.

Suna interesant ?

Vrei un astfel de magazin online?




Alte articole care ar putea sa te intereseze

Cu doar 2 strategii simple iti poti creste vanzarile de piese pentru parcul tau. ...

Iti prezentam 14 de strategii care te vor ajuta sa-ti transformii centrul stomatologic in cel mai renumit cabinet din orasul tau. ...

Mareste-ti clientela si profitul restaurantului tau, prin abordarea unor mici strategii de dezvoltare. ...

Creare magazin online de la zero la business de succes ...

Cum sa maresti vanzarile magazinului tau online! vanzari online , cum sa maresti numarul de vizitatori si clienti ,ideii de marketing ...

Efectele coronavirus asupra magazinelor online ...

Creare site si strategii avansate pentru a creste numarul de clienti al unei sali de fitness ! ...

Optimizare seo site, cum urc in pozitiile Google ? ...