14 sfaturi pentru transformarea cabinetului tau dentar intr-o afacere de succes

14 sfaturi pentru transformarea cabinetului tau dentar intr-o afacere de succes
Adrian Vasilescu
8 minute , timp de citit

In aceasta postare iti vom prezenta 14 de trucuri care iti vor imbunatati imaginea cabinetului tau dentar. Evident ca aceste strategii au legatura stransa cu mediul online, 40% dintre acestea tin de imbunatarirea brandului pe piata locala, 45% dintre ele sunt optimizari legate de managementul de organizare si comunicarea cu pacienti si posibilii clienti, iar restul de 15% tin strict de abordarea unor noi posibili clienti si convertirea acestora in clienti.

1.

CREEAZA-TI UN SITE PROFESIONAL

Pe cat de simplu suna, pe atat de complicat este in a alege o firma de web development care sa-ti creeze cu adevarat un site profesional.
Dar ce inseamna defapt un site profesional ?
Tine oare doar de un design atractiv, oare tehnologiile si limbajele de programare din spatele site-ului, optimizarile SEO (search engine optimization), sau functionalitatile site-ului in sine ?

Raspunsul la aceasta intrebare este ca toate aceste criterii prezentate mai sus fac ca un site sa fie profesional si cu adevarat o unealta ce te pot ajuta in dezvoltarea businessului. Unul din cele mai importante criterii si ceea ce face ca site-ul propiu zis sa te ajute cu adevarat sunt functionalitatile acestuia, care vor fi expuse in urmatoarele strategii.

2.

DETALIZA-TI SERVICIILE OFERITE

Un criteriu de care foarte multi doctori stomatologi sau manageri de centre medicale dentare nu tin cont, este listarea tuturor serviciilor oferite extrem de bine detaliate si explicate.
Nu toti pacientii au cu adevarat cunostinte adecvate despre igiena orala, si mai ales de procedurile ce se regasesc in serviciile dvs.
Ca si concluzie tine strict doar de dvs. sa va educati pacientii. Astfel pacientii vor stii ce sa ceara, vor stii sa explice problemele sau dorintele estetice pe care acestia le au, vor intelege de ce sunt necesare vizitele la doctorul stomatolog la minim 6 luni, vor intelege ce este un detartraj, diferenta intre un doctor stomatolog si un doctor ortodont, cum se efectueaza un periaj corect, care sunt beneficiile si conditiile pentru optarea de implanturi dentare etc.

3.

OFERA TANSPARENTA

Afiseaza pe site preturile pentru procedurile si serviciile standard. Deoarece traim intr-o perioada nu foarte ok din punct de vedere financiar pentru majoritatea romanilor, acestia si-au dezvoltat o 'frica' inconstienta legata de vizita la doctorul stomatolog chiar si cand au probleme grave. Un studiu recent arata ca peste 65% dintre persoanele cu o igiena dentara neadecvata si cu probleme dentare, nu se duc la controale stomatologice deoarece cred ca preturile sunt extrem de mari.
Aceasta transparenta a preturilor cu siguranta ii va constientiza pe foarte multi ca pretul unei simple vizite la un medic stomatolog este cu mult mai mica decat ce isi inchipuiau.

4.

PREZINTA-TI ECHIPA

Desi suna foarte platonic, aceasta strategie este de multe ori foarte buna in crearea unei legaturi intre pacient si echipa dvs. O simpla pagina de web in care sa va prezentati echipa de doctori, asistenti va fi de ajuns. Prezentati intr-un mod nu foarte formal pentru fiecare membru al echipei o poza, numele acestuia, o descriere despre acesta, ce l-a determinat sa aleaga acest domeniu etc.
Prin aceasta metoda veti familiariza clientii cu personalul cabinetului, un lucru extrem de bun.

5.

INREGISTREAZA-TI CLIENTII PE SITE

Poate cea mai importanta strategie este sa-ti inregistrezi clientii pe site !
De ce?
Foarte simplu, acesta este primul pas catre urmatoarele strategii de fidelizare, in mentinerea relatilor cu pacientii, aplicarea altor stategii de marketing etc.
Secretara, asistenta sau chiar doctorul poate cere permisiunea inregistrarii unui cont de client pe site-ul cabinetului detar.
Explica-i verbal sau creaza o brosura cu toate beneficiile pe care clientul le va avea in urma creari unui cont pe site.
Exemple beneficii :

  • un loc in care se poate informa corect despre igiena dentara
  • o evidenta a tuturor procedurilor trecute si viitoare
  • inregistrari cu problemele medicale, proceduri, diagnostice, radiografii si tot ce tine de evidenta pacientului
  • notificari catre clienti via email sau sms legat de programari
  • plus multe alte strategii de marketing ce vor fi prezentate in pasii urmatori

6.

CREEAZA-TI O BAZA DE DATE CU CLIENTII

Inregistrand clientii ca membrii pe site-ul dvs. va aduce un avataj de abele parti, atat pentru client dar cel mai important pentru dvs.
Tot procesul de gestionare a clientilor se poate optimiza extram de usor, avand o baza de date a clientilor cu urmatoarele date:

  • Nume si prenume client
  • Adresa de email client
  • Numar de telefon client
  • Evidenta stare de sanatate client
  • Detalii despre procedurile dentare aplicate in trecut
  • Stocare radiografii dentare
  • Note explicative proceduri
  • Programari viitoare pacient
  • Lista poate continua cu diferite date ce pot ajuta la optimizarea gestionarii a clientilor

7.

PASTREAZA SI DEZVOLTA RELATIA CLIENT - DOCTOR

Saptamanal sau lunar poti trimite newslettere informative legate de serviciile oferite, inovatii in domeniu, sfaturi pentru igiena dentara, si multe alte informatii utile pentru client.
In acest fel clientul va fi mult mai informat si se va creea o relatie mult mai stransa intre client si doctor/cabinet.

8.

FIDELIZEAZA-TI CLIENTII

Un client fidel cabinetului tau, este primul pas catre un business de succes. Transforma-ti toti clientii in pacienti fideli! Cum poti face acest lucru?
Foarte simplu, ofera=le discounturi periodice, fie ca este vorba de doar 5% - 10 %, fie ca este vorba de o sedinta de control gratuita, un discount viitor 50% pentru un periaj profesional sau un detartraj sau un control gratuit pentru sotia, copilul, sau parintii acestuia.
Studiile sociologice arata ca un procent de 70% din clientela ocazionala se poate transforma in clientela fidela atunci cand se ofera discounturi, sau oferte personalizate, atunci cand exista comunicare despre serviciile oferite si comunicare de constientizare a problemelor medicale.

Suna interesant ?

Vrei o astfel de promovare?




9.

TRANSFORMA-TI CLIENTII IN PROMOTORII CABINETULUI

Da, acesta strategie este una cu impact foarte bun, si relativ simpla de organizat.
Va lasam cateva idei prin care iti poti transforma clientii in abasadorii clinicii dvs dentare:

  • Ofera pacientilor fideli controale gratuite pentru rudele lor, desi in prima faza vei pierde costul unei control formal (aprox 50 ron), exista posibilitatea ca 50% din aceste controle gratuite sa-ti ofere un alt client fidel
  • Ofera un discount de 10% - 15% pentru o procedura simpla oricarui client care iti ofera un recenzie despre cabinetul dentar atat pe site, cate si in social media, pe pagina de facebook, sau google companies. Studiile arata ca posibilii clienti care descopera serviciile dvs strict pe internet, tind sa verifice recenziile altor pacienti inainte de a programa o vizita.

10.

DESCHIS 24 DIN 24

Avantajul principal de a avea un site, este ca acesta este accesibil 24 de ore din 24. Problema este ca programul de lucru normal este intre 09:00 - 18:00, timp in care majoritatea oamenilor sunt si ei la munca.
Studiile din online arata ca mai bine de 70% din posibilii clienti, cauta serviciul de care are nevoie dupa ora 20:00. Nu de multe ori se intampla ca posibilul client a doua zi sa nu mai sune la acelasi cabinet stomatologic, ci la altul.
Dar si acest lucru se poate optimiza extrem simplu: Avand pe site o sectiune de programari online, indiferent de ora la care se efectueaza.
Astfel ii dai posibilitatea ca acesta sa vada orarul programarilor si sa-si aleaga o data convenabila lui, sau daca nu vrei sa oferi orarul progamarilor, il poti instiinta ca va fi sunat a doua zi de catre o asistenta pentru a programa a doua zi vizita medicala.

11.

FII PREZENT IN SOCIAL MEDIA

Este un criteriu obligatoriu sa fii prezent in social media daca vrei sa-ti extinzi afacerea, sau sa o branduiesti.
O pagina de facebook si instagram, in care sa-ti prezinti regulat serviciile, ofertele si discounturile, recenziile clientilor, nu vor face decat sa iti aduca un boost major.
Se pot face mai multe timpuri de postari in social media pentru diferite cazuri, dupa cum urmeaza:

  • Postari cu serviciile oferite
  • Postari cu preturi la serviciile oferite
  • Postari cu discounturile
  • Postari cu concursuri organizate de catre cabinet
  • Postari cu prezentarea echipei
  • Postari de constientizare
  • Postari de branding
  • Postari informative benefice pentru client

12.

PUBLICITATE

De multe ori publicitatea are un aport extrem de important pentru a 'ademenii' noi clienti. In principiu orice publicitate e buna, insa noi nu suntem de acord cu acest aspect. O publicitatea agresiva, difuzari la radio, impartirea de fliere nu mai sunt de multi ani niste metode eficiente de promovare a serviciilor oferite. In era digitala iti poti convertii persoanele care vizualizeaza reclama in clienti extrem de usor daca aplici o strategie de publicitate corecta, si deasemeni o poti schimba din mers daca aceasta strategie nu converteste asa cum trebuie. Google si facebook raman principalele mari platforme unde iti poti promova cabinetul stomatologic si serviciile oferite.

13.

ADEVERORIALE

Adevertoriale sunt acele editoriale prezente pe marile publicatii locale, care au ca scop constintizarea publicului despre cabinetul stomatologic, branduirea acestuia si prezentarea serviciilor oferite printr-o maniera gazetareasca obiectiva de cele mai multe ori. O astfel de promovare are un impact major, asupra brandului si chiar si din punct de vedere SEO.

14.

OPTIMIZARE SEO

Vrei ca de maine sa apari in primele 3-5 rezultate oferite de google pentru cautari relevante cu serviciile oferite de clinica ta stomatologica?
Acest lucru se poate obtine doar printr-o optimizare SEO eficienta a site-ului.

Suna interesant ?

Vrei o astfel de promovare?




Alte articole care ar putea sa te intereseze

Cu doar 2 strategii simple iti poti creste vanzarile de piese pentru parcul tau. ...

Iti prezentam 14 de strategii care te vor ajuta sa-ti transformii centrul stomatologic in cel mai renumit cabinet din orasul tau. ...